2015. május 20., szerda

Interview - Tervezett film

Sziasztok! 

Beterveztem az Interview című koreai filmet. A félreértések elkerülése végett: ez nem a 2014-es botrányfilm, hanem egy 2000-ben készült alkotás, amit Daniel H. Byun (Byun Hyuk) rendezett!


Úgyhogy íme egy kis kedvcsináló poszt! :)

Ismertető:
Choi Eun Suk egy rendező, aki dokumentumfilmjén, az Interjún dolgozik. A filmben különböző embereket interjúvolnak meg, főként a szerelem témájáról. Lee Young Hee is az egyik filmben szereplő interjúalany, akinek elmondása szerint a fiúja a seregben van, de minden másnap írnak egymásnak. Eun Suk nagyon megkedveli a lányt, azonban érdekes dologra derül fény, amikor filmre akarja venni, ahogyan a lány meglátogatja a fiúját a katonaságban. 

Ez a film viszont mégsem egy nyálas, kiszámítható romantikus dráma, hanem annál jóval több, de spoiler-veszély miatt ennél többet nem írhatok. Eleinte a néző csak néz, nem érti, hogy az egyes jelenetek mégis hogy a csudába kapcsolódnak egymáshoz, de a végére összeáll a kirakós.

Rendező: Daniel H. Byun (Byun Hyuk)
Forgatókönyv:  Daniel H. Byun, Jeong Jin Wan, Kwon Yong Kook, Oh Hyeon Ri
Szereplők:

  • Lee Jung Jae - Choi Eun Suk
  • Shim Eun Ha - Lee Young Hee
  • Jo Jae Hyeon
  • Kweon Min Jung
  • Kim Jeong Hyeon
  • Yang Eun Yong
  • Lee Deok Jin
  • Jang Ho Il
  • Charlotte Becquin



De miért is esett erre a filmre a választásom?
Ezt valószínűleg kevesen tudják rólam, de az ázsiai sorozatok mellett a másik mozgóképes kedvenceim a skandináv filmek. (Hogy jönnek ide a skandináv filmek? Mindjárt kiderül!)
Thomas Vinterberg és Lars Von Trier
Aki egy kicsit is jártas az északi filmek világában, az biztosan találkozott már a Dogma-film fogalmával. A Dogma 95 mozgalmat Lars von Trier és Thomas Vinterberg dán rendezők indították útjára. A mozgalom lényege röviden annyi, hogy összeállítottak egy 10 pontból álló szabályzatot, amik szerint a filmeket készítik. Ilyen szabályok például, hogy kézikamerát kell használni, nem használhatók kellékek, és hogy nem lehetnek a filmben optikai trükkök. Az egésznek az volt a célja, hogy a nézők ne a kiszámítható cselekményű, "túlkozmetikázott" filmeket nézzék, amikből elveszik a mondanivaló és a valóság.
Szóval miután megnéztem pár dán Dogma-filmet, elkezdtem kutakodni még jobban a téma iránt, és ekkor bukkantam rá az Interview-ra, ami nevezetesen az első koreai Dogma-film. Azonnal le is töltöttem a filmet, ha már egy ilyen jó kombót találtam, de aztán jó ideig nem foglalkoztam vele, a 2 órás hossza miatt kicsit nehezen vettem rá magam a megnézésére.
De miután végül megnéztem, nagyon a hatása alá kerültem. Tényleg elképesztő, ahogy összeáll a sztori, és ahogy megismerjük a szereplők érzéseit. Egy-egy jelenet többször is előfordul a filmben, viszont minden egyes bejátszáskor új értelmet nyer a történtek fényében. Szóval zseniális film szerintem, de sajnos nem kapott nagy elismerést.

Remélem, sikerült felkeltenem az érdeklődéseteket, amint tudom, hozom a feliratot! :)
Ha letöltenétek a filmet, Asiatorrentsen megtaláljátok (máshová nem láttam feltéve sajnos). 


5 megjegyzés:

  1. Köszönöm az ajánlást.meg fogom nézni,ha kész lesz a fordítás.Üdv.magdimama

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy felkeltette az érdeklődésedet a film! :)

      Törlés
  2. Még soha nem hallottam a Dogma-filmekről, de mindent szeretek, ami egyedi, ami más. Az érdeklődésem felkeltetted. Nagy szeretettel várom a fordítást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy érdekel a film, remélem, neked is annyira tetszeni fog majd, mint nekem! ^^

      Törlés
  3. Még soha nem hallottam a Dogma-filmekről, de mindent szeretek, ami egyedi, ami más. Az érdeklődésem felkeltetted. Nagy szeretettel várom a fordítást!

    VálaszTörlés